Reklama zewnętrzna opanowała architekturę metropolii i miast. Gabloty reklamowe to najbardziej rozpowszechniona jej forma. Można ją spotkać na przystankach autobusowych, dworcach kolejowych, w centrach handlowych, teatrach, w halach sportowych i wielu innych miejscach. Idąc do kina dowiadujemy się o aktualnie wyświetlanych filmach właśnie z gablot reklamowych. Afisze wieszane są w gablotach także przed teatrami, czy obiektami sportowymi.
Pozwala to każdemu przechodniowi zapoznać się z ofertą reklamową, w tym przypadku kulturalną. Reklama zewnętrzna w postaci gablot reklamowych przyciąga naszą uwagę mimochodem, kiedy czekamy na nadjeżdżający pociąg lub autobus. Gabloty reklamowe często są podświetlane ledowymi światłami, dzięki czemu reklamy w gablotach widoczne są całą dobę. Skuteczność reklamy w gablotach trudno zmierzyć, ale na pewno mają duży wpływ na wybory konsumenckie. Gabloty częściowo zastępowane są przez sterowane zewnętrznie wyświetlane na monitorach reklamy zewnętrzne, dostosowujące się swoją treścią do przechodniów, według płci i ich zachowania, jednak technologia jest dosyć droga, dlatego zwykłe podświetlane gabloty są ciągle najpopularniejszą formą reklamy zewnętrznej.