Zmiana to naturalne zjawisko, które na pewno jest nieodłączną częścią życia. Zmiany zachodzą także w instytucjach, organizacjach i firmach. Dzięki umiejętnemu działaniu można zminimalizować negatywne konsekwencje takich sytuacji.
Zarządzanie zmianą to temat bardzo obszerny, jednocześnie często dosyć ogólny. Wynika to z faktu, że obejmuje bardzo wiele różnorodnych sytuacji, które trudno jest wyjaśnić w oparciu o ścisłe reguły. Szkolenie zarządzanie zmianą przedstawi więc przede wszystkim ogólne zagadnienia, na przykład w jaki sposób przygotować pracowników na wprowadzenie zmian, jak badać ich reakcje oraz zmniejszyć straty związane ze spadkiem wydajności pracy. Zmiana może dotyczyć wewnętrznego środowiska, między innymi wprowadzenia różnych rozwiązań. Na przykład nowy system zarządzania kancelarią często powoduje zamieszanie, a pracownicy potrzebują trochę czasu, żeby się przyzwyczaić. Należy im wyjaśnić dlaczego taka zmiana była konieczna dla dobra firmy oraz zmotywować do aktywnego uczestniczenia w całym procesie wdrażania nowego oprogramowania, dzięki temu szybciej przyzwyczają się do zmiany.